Każda firma istniejąca na rynku musi posiadać elementy graficzne, które pozwalają klientom ją identyfikować. Taki system znaków graficznych, które stanowią symbole danego przedsiębiorstwa, stanowi identyfikację wizualną firmy. To, jak firma jest postrzegana przez klientów, zależy w dużej mierze od jakości elementów graficznych a także stopnia ich rozpowszechnienia.
Bardzo podobnie sytuacja wygląda w przypadku marki. Kwestie wizerunkowe są ściśle powiązane z pozycją firmy na rynku.
Jak kształtować wizerunek firmy i marki?
Przede wszystkim musimy sobie zdawać sprawę, że wizerunek marki, który świetnie testuje się w postaci tradycyjnej, czyli np katalogowej, nie za każdym razem musi cieszyć się równie dobrym odbiorem w wersji elektronicznej. Internet rządzi się swoimi prawami i wbrew pozorom jest bardzo wymagający. Wielokrotnie wizerunek firmy albo marki musi być stworzony na nowo na potrzeby strony internetowej. W tak zaistniałych okolicznościach bardzo przydatna jest księga znaku, która ułatwia pracę nad przystosowaniem symboli graficznych do potrzeb użycia w sieci.
Często wykorzystywanym narzędziem, które pozytywnie wpływa na wizerunek marki, jest tworzenie stron dedykowanych konkretnemu produktowi. Są tak zwane witryny produktowe. Takie działania nie wymagają dużych nakładów majątkowych, a są efektywne w budowaniu wizerunku a także jego utrwalaniu. Trzeba sobie zdawać sprawę, że wersje papierowe materiałów reklamowych trafiają do docelowych grup klientów. W internecie taka kontrola jest ograniczona. Co więcej każdy użytkownik internetu może w łatwy i szybki sposób sprawdzić konkurencję. Strona www, jest zatem ważnym elementem dokonywania wyboru przez potencjalnych klientów. Wszystkie jej elementy powinny być z uwagą przemyślane i dopracowane. Każda niedbałość będzie świadczyła o naszym nieprofesjonalnym podejściu.
Elementy wizerunkowe firmy są także wykorzystywane w kampaniach reklamowych. W kampaniach internetowych używa się przykładowo tak zwane reklamowe banery. Powszechnie stosowany jest też mailing, czyli przesyłanie klientowi docelowemu materiałów reklamowych oraz utrzymywanie z nim stałego kontaktu. Dobry wizerunek w sieci przekłada się na większą rozpoznawalność firmy a także marki.
Sprawdź tutaj: https://www.whiteart.pl/kreowanie-wizerunku-marki.