Pojazdy przeznaczone do przewozu żywności podlegają ścisłym zasadom określonym prawem. Firmy zajmujące się produkcją, transportem lub sprzedażą żywności absolutnie nie mogą same decydować o tym, jakie standardy będą spełniały wykorzystywane przez nich pojazdy, wyłącznie muszą się używać do ogólnie przyjętych prawem norm. Zabudowy chłodnicze busów bez wątpienia w każdym przypadku projektuje się nieco inaczej, ale ogólnie technologia i warunki działania są podobne, i spełniają określone normy.
Najważniejsza jest obecność agregatów chłodzących, które będą obniżały temperaturę w przestrzeni ładunkowej do konkretnych wartości umożliwiających zabezpieczenie żywności na czas przewozu. Zabudowy izotermiczne busów można przygotować. Istnieje sposobność zakupu gotowej chłodni bądź również przeobrażenia standardowego busa na samochód chłodniczy. Oczywiście wymaga to dodatkowych nakładów finansowych, niemniej jednak kiedy uda nam się kupić samochód tanio, to na prawdę często się to opłaca. Gdyby nie było to korzystne, zabudowy izotermiczne samochodów dostawczych nie były tak popularne, jak obecnie są. Samochód chłodnia musi gwarantować utrzymanie stosownej temperatury stale własnego działania bez względu na to, jaka temperatura występuje na dworze. Zdecydowanie najłatwiej jest jesienią i zimą, kiedy temperatury są stosunkowo niskie, bo wtedy utrzymanie zadanej temperatury nie stanowi kłopotu, a w pewnych przypadkach agregatu nawet nie należy uruchamiać. Zdarza się też, że samochód chłodnia musi ogrzewać wnętrze kabiny, żeby dobrane produkty nie zamarzły na sporym mrozie. Kiedy na dworze jest przykładowo minus 10, a wręcz minus 20, czego doświadczyliśmy na przykład w tym roku, to nie jest to wcale nic dziwnego. Pojazd chłodniczy musi być w każdej chwili sprawny. Nie można dopuścić do sytuacji, w której znajdujące się w nim produkty ulegną zepsuciu lub pogorszeniu swojej jakości, bo klient ma mieć zagwarantowaną sposobność korzystania z najlepszej jakości, jaką zapewnia producent, z kolei transport nie może tej jakości pogarszać.
Więcej informacji na stronie: zabudowa izotermiczna.