Strona www sama w sobie może pełnić rolę wizytówki, być przyjemnym doświadczeniem dla jej przypadkowych użytkowników, a także stanowić pomocne źródło dla zamkniętej grupy odbiorców. Co jednakże w przypadku, gdy pragniemy, aby wchodzili na nią wszyscy ludzie poszukujący danego produktu? Odpowiedzią jest pozycjonowanie stron internetowych. Dowiedz się jakie są sposoby na przeprowadzenie tego procesu, ile kosztuje a także jakie są wady oraz zalety najpopularniejszych technik.
Jak obecnie wygląda reklama w wyszukiwarkach internetowych? Zdecydowaną dominację prowadzi Google, który w Polsce odpowiada za blisko 99% wszystkich wyszukań. Specjaliści odpowiedzialni za pozycjonowanie są zgodni co do tego, że wszelkie sposoby promocji w naszym kraju powinny się skupiać właśnie na optymalizacji dla tej wyszukiwarki. Metody pozycjonowania można podzielić na kilka możliwości: on-site, off-site, a także etyczne i nieetyczne.Pierwszy podział jest bardzo łatwy, bo pokazuje jasno, że mamy styczność z tym co na stronie a także oprócz nią. W obrębie witryny możemy prowadzić techniczną optymalizację tzw. SEO. Będą to zatem takie czynności jak aktualizacje tekstów, przyspieszenie działania witryny, zmniejszenie wagi zdjęć, poprawa nagłówków (h1 – h6), integracja mikrodanych czy teraźniejszych dziedzinie. Oprócz stroną istnieje cały internet, a poprawnie bliżej nieokreślona liczba stron internetowych. Dokładnie tak samo jak w realnym świecie, tak na stronach internetowych jedne mogą odnosić się do drugich. W internecie robi się to za pomocą linków. Jeżeli link przybierze postać do-follow to przyczyni się do zwiększenia pozycji strony w wynikach organicznych.Pozycjonowanie stron ma jeszcze jedno oblicze – może być przeprowadzone w sposób nieetyczny bądź w zgodzie z obowiązującymi w unormowanych zaleceniach normami. Na czym polega tzw. black hat seo? Najczęściej mowa jest o pozyskiwaniu linków samoczynnie, taki który będzie zagrażał reputacji strony i w rezultacie narażał ją na niepotrzebne ryzyko. Wyszukiwarka Google jest zaprogramowna w taki sposób, by wykrywać wszelkiego rodzaju nadużycia. Gdy na stronie widnieje zbyt duża liczba słów zasadniczych, a poszczególne statystyki (np. liczba adresów ip odnoszących się do strony, liczba linków wychodzących z jednej podstrony) wyglądają nienaturalnie to na stronę może zostać nałożona kara. Odwołanie się od niej to najczęściej kwestia kilku tyś. zł. Warto mieć to na uwadze, ażeby dbać o dobre imię marki. Więcej informacji na stronie: linki.