Ile zarabia sprzedawca telefoniczny

Telecentrum, nazywane przeciwnie call center to miejsce, w którym pracownicy wykonują serki połączeń dziennie. Ich misją jest sprzedaż towarów i usług, które oferuje jakaś firma. Telemarketing, bo tak specjalistycznie nazywa się sprzedawanie przez telefon jest jedną z popularniejszych form dystrybucji.

Wiele dużych firm ma swoje działy sprzedażowe, w tym działy dystrybucji telefonicznej. Czasem pracownicy pozyskują klientów przez telefon i umawiają ich ze sprzedawcą, który indywidualnie przyjedzie do nich podpisać umowę lub sprzedać jakiś produkt. Osoby, które zajmują się sprzedażą telefoniczną to telemarketerzy. Ten zawód uważany jest za jeden z bardziej wyczerpujących i angażujących. Na prawdę często w call center pracownicy zmieniają się. Ci, którzy nie są skuteczni odchodzą bardzo szybko. Nie widzą efektówe własnejej pracy i sama podstawa jest dla nich zbyt niskim zarobkiem. Ci najlepsi pracują kilka lat, ale potem również decydują się opuścić firmę. Najczęściej są zmęczeni trybem pracy i potrzebują robić coś innego. Praca w call center nie trzeba do prostych, niemniej jednak jest rewelacyjnym zajęciem na początek dla osoby, która dopiero wchodzi na rynek zawodowy i nie ma specjalnie sprecyzowanych zamysłów co do swojej wymarzonej ścieżki zawodowej. W call center można nauczyć się dyscypliny i organizacji pracy. Poznaje się systemy komputerowe do obsługi klientów, czyli popularne crm. Można podszkolić się z kompetencji komunikacyjnych i odbyć sporo pobudzających ciekawość szkoleń sprzedażowych. Niektóre z nich są dość drogie i rzeczywiście przydatne w przyszłości. Aby sprzedać towar lub usługę przez telefon powinno się umieć przykuć uwagę rozmówcy. W trakcie sprzedaży osobistej klientowi znacznie trudniej jest odmówić, można utrzymywać z nim kontakt fizyczny, wzrokowy. O ile telemarketer dzwoni do klienta, osoby niezainteresowane mogą zwyczajnie się rozłączyć albo w ogóle nie odebrać połączenia, jeżeli będą widzieć, że to nieznany numer. Praca w call center może być wyczerpująca, niemniej jednak przynosi też sporo satysfakcji tym, którzy odnoszą sukcesy. Bardzo dobry pracownik telemarketingu potrafi rozmawiać i przy okazji sporo sprzedaje.

Zobacz również: telemarketing.