Kategorie
Marketing i reklama

Pozycjonowanie stron – skuteczne metody

By odpowiedzieć na to pytanie, powinniśmy zaznajomić się z działaniami SEO, czyli Search Engine Organizer. Pod tą nazwą kryją się wszelkie czynności, które wpływają na pozycjonowanie stron w internecie i są one nierozerwalnie powiązane z tym, co wyszukiwarka uznaje za atrakcyjne w treściach sieciowych. Koniec końców chodzi o to, żeby odnaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwania, zatem nie powinno nas to dziwić.

Jednym z pierwszych i priorytetowych działań jest wybranie odpowiednich słów priorytetowych związanych z tym, czym się zajmujemy. Powinny to być słowa kluczowe najczęściej wpisywane w Google w celu znalezienia usług podobnych do naszej. Dzięki temu będziemy mogli zainteresować roboty wyszukiwarki naszą tekstem.Oprócz tego równie znacząca jest sama treść, ponieważ bez niej nie ma szans, ażeby rozpowszechnianie strony w internecie się udało. Nie tylko dlatego, że jeżeli już nie będziemy oferować wartości, to żaden klient nam nie zaufa, ale również dlatego, że sama wyszukiwarka zwraca uwagę na to, czy tekst jest atrakcyjna. Chodzi tu głównie o oryginalny content, a nie duplikowany, a także o to, jak bardzo dobrze udaje nam się zatrzymać internautę na naszej stronie www. Jest to podwójny powód, dla którego powinniśmy dbać o wartościowe teksty, a za chwilę przejdziemy do trzeciego, związanego z linkowaniem.Otóż w przypadku działań SEO równie istotne jest pozyskiwanie linków, czyli zamieszczanie odsyłaczy do naszej strony internetowej w innych popularnych a także wiarygodnych miejscach sieci. Nie powinno to być jednak byle jakie wklejenie linku na czyjąś stronę i zapomnienie o sprawie. Po pierwsze taka taktyka nie zainteresuje ani potencjalnego klienta, ani wyszukiwarki. Najlepiej połączyć odnośnik z ciekawym artykułem (stąd wzięły się artykuły sponsorowane). Działanie z nastawieniem na treść nazywa się content marketingiem i jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów pozyskiwania ruchu na stronie.Pamiętajmy, że dla algorytmów Googlea liczy się głównie wartościowe linkowanie. Analogicznie rzecz ma się z zamieszczaną tekstem. Roboty wyszukiwarka z dnia na dzień stają się coraz skuteczniejsze w wykrywaniu oszustw mających na celu podnieść pozycję. Całkiem dobrze unikajmy takich praktyk, bo możemy zostać ukarani obniżeniem rankingu. Polecam: wycena pozycjonowania.