Kategorie
Marketing i reklama

Logo firmy – najważniejsze informacje

Wizerunek firmy wykonuje wiele elementów. Filarem jest identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa. Są to wszystkie elementy wizerunkowe, które są projektowane w oparciu o te same założenia a także w podobnym stylu, tak ażeby wspólnie tworzyły spójną całość.

Najistotniejsze cechy tożsamości wizualnej firmy to spójność oraz unikalność. Jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej jest logotyp, który stanowi symbol firmy, stając się najbardziej charakterystycznym elementem jej wizerunku.
Logo – na co zwrócić uwagę?
Logo, czyli znak graficzny, na podstawie którego firma jest identyfikowana, jest podstawowy w budowaniu oraz utrwalaniu wizerunku firmy. Musi spełniać kilka warunków. Dlatego tworzenie logo najlepiej powierzyć agencji reklamowej, która może pochwalić się podobnymi realizacjami. Warto obejrzeć poprzednie realizację i ocenić ich jakość. Dużą zaletą tego rozwiązania jest między innymi kompleksowość usługi. Projekt jest przeprowadzany od początku do końca. Graficy w razie potrzeby wykonują poprawki i dostosowują projekt do naszych oczekiwań. Trzeba pamiętać, że logo musi nawiązywać do działalności naszego biznesu. Musi być w czytelny sposób skorelowane z branżą, w której funkcjonuje dana firma. Równocześnie musi być unikalne, tak by nie można go było pomylić z innym znakiem firmowym. Połączenie tych cech w jednym przyciągającym uwagę projekcie wymaga wiedzy, doświadczenia a także dostępu do narzędzi takich jak programy graficzne.
Logo, czyli symbol naszej firmy, jest równocześnie najbardziej rozpoznawalnym elementem graficznym firmy. Dlatego projektowanie logo firmy powinno być oparte na znajomości branży, w której firma funkcjonuje a także wyczucia rynku. Znak graficzny nie może być zbyt niełatwy. Niewskazane jest również, by w jego projekcie zostało użyte zbyt wiele barw. Największe światowe marki mają proste dwu lub trzykolorowe znaki graficzne. Utrwalenie wizerunku firmy powinno opierać się na prostych symbolach, które łatwo zapadają w pamięć. Tym nie najłatwiej wykonać projekt logo, który będzie wszystkie te warunki realizował, a więc będzie intuicyjny, unikatowy a także charakterystyczny. Właśnie dlatego firmy korzystają z pomocy agencji kreatywnych, które opracowują identyfikację wizualną.
Zobacz: dowiedź się czym jest projekt logo.